søndag, mars 28, 2010

En scene.

Siste finpuss før høsten ble å få til en avslutting opp mot fjellet ved siden av trappen.






Plattingen ble trekt så langt inn det var mulig, men det var en liten ugressskråning igjen, så noe måtte jeg finne på.
Vi ble enige om å bygge en benk/nivå som man kunne sitte på eller kanskje helst ha blomsterkrukker på.








Det ble en veldig solid konstruksjon med støpte fundamenter mot fjell, mye bjelkesko og kraftige beslag. Denne står til Dovre faller.
Jeg ble ikke helt fornøyd med høyden på trinnet. Det ble målt opp normal trinnhøyde fra plattingen, men jeg skulle nok heller strukket det litt så det hadde lagt på midten av hele konstruksjonen.












Uansett - en liten scene ble det, og den ble kledd i bakkant og fylt med jord, så det skal bli blomsterbed på toppen helt inn mot fjellet.
Gleder meg til å se hvordan platting med bank og oppbygd blomsterbed ser ut midt på sommeren i år.

1 kommentar:

Line Storjordet, Bergene Holm AS sa...

Hei,
Jeg kom over bloggen din - så flott dere får det!

Jeg ville bare tipse deg om Bergene Holm Inspirasjonspris - for alle som bygger og pusser opp med tre. Søknadsfristen er 1. november ;-)
Les mer på www.bergeneholm.no/inspirasjonspris